Organisasjonskunnskap

Sted: Sørmarka
Tidspunkt: mandag 23. oktober 2017

Kurs for deg som vil lære om hva en organisasjon er og hvordan den fungerer. Lære om hvordan LO Stat og LO er bygd opp samt noe av historien bak.

Fafo Østforum seminar: Er det behov for strengere regulering av bemanningsbransjen?

Sted: Fafos lokaler i Borggata 2B på Grønland i Oslo.
Tidspunkt: torsdag 26. oktober 2017

Mye av veksten i bemanningsbransjen de siste årene skyldes arbeidsinnvandring. Hva slags utfordringer dette fører med seg, varierer, og fra byggebransjen rapporteres det om store problemer. Regjeringen ønsker begrensninger i form av kvoter. På dette seminaret vil statssekretær Morten Bakke presentere forslagene til nye reguleringer.

Agendamorgen: Bør staten finansiere private selskapers leting etter olje?

Sted: Kulturhuset i Oslo
Tidspunkt: torsdag 26. oktober 2017

Den norske staten tar stor økonomisk risiko ved ny oljeleting, og har siden 2005 betalt hele 97,7 milliarder kroner til oljeselskaper som ikke betaler skatt til staten. Tilsvarende skattes inntektene fra sektoren også høyt. Nylig har regjeringens ekspertutvalg for grønn konkurransekraft og Grønn Skattekommisjon anbefalt å vurdere endringer i innrettingen av oljeskatteregimet.

Fagdag med tema"Kommune i utvikling"

Sted: Quality Hotel Alexandra, Molde
Tidspunkt: torsdag 26. oktober 2017

Hvordan kan kommunale virksomheter utvikle og utnytte ressurser enda bedre? Velkommen til et motiverende fagprogram om yrkesroller, kommunikasjon og merverdi.

Søk etter:
Søkeområde: