Takk for et godt arbeidsår

Fagforbundet har hatt en stor medlemsvekst i 2014 og er nå nesten 343 000 medlemmer. Hver og en trengs i kampen for et anstendig arbeidsliv.

God jul
AU i Fagforbundet ønsker ansatte, medlemmer og alle samarbeidspartnere riktig god jul. (Foto: Kari-Sofie Jenssen)

Presset fra Høyre- og FrP-regjeringa er sterkt for å styrke arbeidsgivernes makt på bekostning av arbeidstakernes rettigheter.

De samme politikerne er i ferd med å demontere den norske velferdsstaten. Deres første statsbudsjett (2015) tok bort all tvil: Dette er en regjering som legger alt til rette for at de rikeste skal bli enda rikere. På bekostning både av fattige, trygdede, eldre og andre sårbare grupper. Privatiseringen av offentlige og statlige virksomheter hindrer velferdssamfunnets muligheter til å ivareta alle innbyggere.

Vi lover at Fagforbundet skal slåss for et inkluderende og likeverdig arbeidsliv. Vi skal slåss for lønna di, pensjonen din og rettighetene dine. Sammen med en samla norsk fagbevegelse skal vi slåss for at alle skal ha en trygg jobb å gå til og ha ei inntekt å leve av. Vi skal stå på barrikadene for at Norge fortsatt skal tilby alle innbyggere gode velferdstjenester i offentlig regi.

Arbeidsutvalget i Fagforbundet takker for innsatsen og ønsker alle en fredelig juletid og godt nytt år.