Mobiltilpasset medlemsportal

Medlemsportalen har fått en ansiktsløftning, og fungerer nå også på nettbrett og mobil. Det er blitt enklere å registrere seg. Alt du trenger er mobiltelefonnummer eller e-postadresse.

Nettbrett
Nå kan du ha medlemsportalen i lomma.

– Medlemsportalen har blitt forandret på tre hovedområder, forteller webmaster i Fagforbundet, Knut Brobakken.

– Det ene er selve registreringen, men også at det er enklere å komme inn hvis man har glemt passord, fordi nå får du en kode på sms.

Kan lage plakat på et blunk

– Den største forandringen er imidlertid at medlemsportalen er responsiv, det vil si at den skal fungere godt på alle typer nettbrett og mobiltelefoner, og at det er lett å bruke verktøyene. For eksempel tar det ikke lenger lang tid å lage plakater og informasjonsmateriell, man kan lagre og se forandringer umiddelbart, forteller Brobakken.

På Dine sider  finner du informasjon om medlemskapet ditt, du kan endre adresse- og kontaktinformasjon, finne ut mer om tariffavtalen din og hvem som kan hjelpe deg hvis det er noe du lurer på. Der finner du dine tillitsvalgte og din fagforening.

Bedre verktøyside

Verktøysiden for de tillitsvalgte har også blitt pusset opp. Fordi medlemsportalen er mobiltilpasset kan tillitsvalgte sende sms til medlemmene rett fra mobiltelefon, for eksempel under streik. Det er også enklere å sjekke at opplysningene som er lagt inn om deg i medlemsportalen stemmer, og det har blitt lettere å oppdatere hvis det ikke stemmer.

Både rundskriv, lønnskalkulatorer, turnuskalkulator og pensjonskalkulator ligger lett tilgjengelig.

Innholdet blir ikke vesentlig endret – men noen steder har vi ryddet litt – så portalen ser litt annerledes ut enn tidligere. Hvis det er noe dere savner, eller som ikke virker; send en melding til medlemsportal@fagforbundet.no.

Veiledernett

Instruktørnettet har skiftet navn til Veiledernett og har blitt lettere å bruke. Der finner du informasjon og materiell for å gjennomføre kurs i regi av Fagforbundet.

Materiellsidene har fått et løft

Fagforbundets materiell kan lastes ned av alle. Hefter som ikke er merket med "Last ned", må bestilles, og dette er bare mulig for tillitsvalgte og ansatte.

Registrer deg!

Vi vil gjerne benytte anledningen til å oppfordre medlemmer og tillitsvalgte til å registrere seg på medlemsportalen. 50 000 medlemmer og 12 000 tillitsvalgte er allerede registrert.

Har du ikke registrert deg? Gjør det nå: medlem.fagforbundet.no