Filmpremierer i fagforbundsuka!

Fem flotte fagforbundsmedlemmer forteller historien om hvorfor de er medlem. Den første filmen hadde urpremiere på Fagforbundets facebookside mandag i fagforbundsuka!

Deretter vil det bli lagt ut en ny filmsnutt daglig på Facebook. Filmene skal hjelpe oss å få flere medlemmer, og er ment for sosiale medier og nettsider. Vi trenger dere til å spre dem - og fagforbundsuka er en ypperlig anledning!

Fortell de gode historiene

Fagforbundet feira seg selv da vi passerte 350 000 medlemmer. Det måtte vi jo! Ei lita stund. Nå må vi fortsette å verve flere for å bli god nok på å ta vare på alle medlemmene. Stor betyr sterk, sterk betyr mer innflytelse. Det er bare om vi har innflytelse at vi kan sikre medlemmene våre. Vi må bli bedre på å fortelle de gode historiene, fortelle om seirene våre og om viktigheten av at vi står sammen i et turbulent samfunns- og arbeidsliv.

Stolte medlemmer og stolte tillitsvalgte

Det er en glede å treffe medlemmer og tillitsvalgte som har både et varmt hjerte for Fagforbundet og som fullt ut skjønner omfanget av omtanke, solidaritet og samhold. Filmene skal være en inspirasjon for hele organisasjonen til å fortelle om enkeltmennesker som får hjelp, om små og store gladsaker. Fagforbundet på sitt beste gjør en stor forskjell i hverdagen til folk.

Se og del filmene når de kommer i slutten av juni. Bruk dem - og finn gjerne mange nye, gode historier å fortelle.

Helsefagarbeider Nguej-Annie Mpika

fikk ved hjelp av Fagforbundet Sarpsborg fast 80 prosent stilling. Med bare ringevakter var hun redd for helsa si og sier at Fagforbundet reddet henne og hele familien.

Hun er stolt av å være medlem i Fagforbundet og forteller at flere vil bli med når de hører hennes historie.

Les mer om helsefagarbeideren og hennes tillitsvalgte: Lykken er fast stilling

Barnehageansatt Homeira Saffar Khayatian,

har vært tillitsvalgt i ti år. Hun er glad for den lærdommen hun har fått i Fagforbundet.

Det betyr mye for henne at hun som tillitsvalgt er i stand til å hjelpe kolleger og andre medemmer i bydelen, som trenger bistand på jobben. Hun ønsker seg enda flere medlemmer.

Forbundsleder Mette Nord

har vært fagorganisert siden hun var ung og tok utdanning som hjelpepleier. Hun er veldig stolt av Fagforbundet og ønsker seg flere medlemmer for å styrke innflytelsen i kampen for bedre lønns- og arbeidsforhold.

Se filmen om hvorfor Mette Nord er medlem i Fagforbundet, på Facebook

Menighetspedagog og prestestudent Tonje Eide

har vært medlem i tre år, og har rukket å bli veldig glad i Fagforbundet. – Som kvinnelig arbeidstaker i kirka vet jeg at rettigheter i arbeidslivet ikke kommer av seg selv. Da er det ekstra godt å ha et forbund i ryggen som tør å si ifra når det trengs, forteller hun.

Se filmen om hvorfor Tonje er medlem i Fagforbundet, på Facebook

Barnevernspedagog Lena Selbæk Barbo

har vært medlem i Fagforbundet i 10 år. Hun jobber i barneverntjenesten i Gamle Oslo, et arbeidssted med høyt arbeidstempo og til tider tøffe arbeidsforhold. Her opplever hun at at Fagforbundet ivaretar medlemmene sine gjennom å forhandle fram gode lønnsvilkår og stadig tilby gode kompetansehevingstiltak. Det er svært viktige tiltak for å beholde mennesker i en jobb som dette.

Se filmen om hvorfor Lena er medlem i Fagforbundet, på Facebook