Velferd - grunn nummer én

Ordfører i Løten kommune, Bente Elin Lilleøkseth (Ap), er stolt av at kommunen prioriterer barnehager og eldreomsorg.

Stolt
- Vi prioriterer velferd i Løten, sier ordfører Bente Elin Lilleøkseth (Ap). (Foto: Jan Lillehamre)

- Til tross for at vi er fattigere enn gjennomsnittskommunene i Hedmark, bruker vi like mye penger på barn. Det har vært en klar prioritering, framhever ordføreren.

Den barnehagen som kom best ut i den siste brukeruundersøkelsen, holder til i de eldste og mest nedslitte lokalene.

- Det sier noe om at det er de ansatte som først og fremst skaper en arbeidsplass, ikke bare bygget. Vi har en fantastisk ressurs i våre flotte ansatte, skryter Lilleøkseth.

I Løten er det plass til alle i barnehagen. Kommunen har også klart å finne midler til en ekstra stilling i barnevernet og en halv logopedstilling.

- Hvordan vil kommunen merke en eventuell borgerlig rgjering?

- De rødgrønne sørger for et velferdstilbud som er godt, for alle, og bevilger penger til kultur i kommunene.Vi må forhindre at høyrepartiene får klusse med velferden.  Du må være temmelig sterk i trua for å stemme borgerlig, og samtidig bry deg om kommunen du bor i, for å si det sånn. Sett fra min ordførerstol, er det velferd som er grunn nummer én til å stemme rødgrønt, konkluderer Lilleøkseth.