Synlig på streikevakt

Fagforbundet streiker. Streikeledere over hele landet forteller om synlige streikevakter og stor streikevilje.

Gode tips
Erfaringene og humøret fra fagforbundsukene kan komme til nytte også når en står streikevakt. (Foto: Fagforbundet info)

Fagforbundet streiker. Vi krever at alle arbeidstakere skal få et likt, generelt kronetillegg. Forbundet krever økt minstelønn slik at alle får ei lønn å leve av. Arbeidstakere med full ansiennitet i hel, fast stilling skal tjene minst 320 000 kroner. Vi krever en kraftig økning i ulempetilleggene, og uttelling for kompetanse og lederansvar.

- Folk reagerer kraftig på påstandene om at vi har takket nei til den såkalte "milliardpotten" for likelønn, sier blant anna fylkesleder i Vestfold, Merete Dahl.

Vær kreativ

Jobben som streikevakt er alvorlig - men kan gjøres med glimt i øyet. Fagforbundet har lang erfaring i å finne på "stunt" og arrangere ulike aktiviteter for innbyggerne i kommunene rundt om i landet. Under fagforbundsukene mobiliserer forbundet bredt og det må vi også gjøre nå. I april kom et nytt tipshefte med forslag til aktiviteter under fagforbundsukene. Tips som sikkert kommer godt med også under streiken.

Vestfold: - Vi gir oss ikke!

Fanemarkering i Bergen

Telemark: Streik i Fagforbundet