Hei Vikar

Bemanningsbransjen og bruk av vikarer i offentlige virksometer er et hett tema. Hvordan er det på din arbeidsplass? Verver du vikarene?

Verving av vikarer ble aktualisert da Adecco-saken smalt høsten 2011. Etter en lang kamp fikk de fagorganiserte i Adecco etterbetalt overtid. Men det er ikke bare vikarer innleid fra forskjellige byrå som trenger Fagforbundet.

Ringevikarer på egen liste i norske komunner trenger også forbundet. Verv dem. Helst før 1. mai, før tariffavtalene sies opp. Det betyrat de også har vern ved en eventuell konflikt?

Egen brosjyre

Vervegruppa sentralt i Fagforbundet har laget en vervebrosjyre. Bruker du denne brosjyren på din arbeidsplass? Alle som har vikarer på jobb bør ha brosjyrene

Bruker du denne brosjyra? Alle som har vikarer på jobben bør ha brosjyrene liggende. Alle som har vikarer på jobben må spørre om de vil melde seg inn i Fagforbundet. Alle som har vikarer bør sørge for at vikarene får det de har rett til etter avtaleverket. Fagforbundet vil ikke ha A-, B- eller C-lag i arbeidslivet.

Send din vikarvervehistorie til  oss.tillitsvalgte@fagforbundet.no .