OSS Tillitsvalgte: Nå også som e-avis!

Mobil og nettbrett er i ferd med å bli et av de viktigste verktøyene for stadig flere tillitsvalgte. Fagforbundet tar konsekvensen av dette og lanserer OSS som e-avis.

E-avis app
(Foto: Knut Brobakken)

OSS tillitsvalgte har til nå blitt distribuert på papir. Portokostnadene øker og stadig flere foretrekker å lese nyheter på nett, lanserer Fagforbundet OSS tillitsvalgte som e-avis-apper til iPhone og Android. Appene er gratis til nedlasting og bruk, og sikrer at alle lesere får beskjed med en gang en ny utgave er klar.

Tilgjengelighet

Appene presenterer OSS tillitsvalgte i velkjent avis-drakt, med nyttige tilleggsfunksjoner som tekstvisning for bedret lesbarhet, søk og arkiv. E-avisa er også tilgjengelig på PC og Mac for de som ønsker å lese den i stort format. Statistikkverktøyet i appene gir redaksjonen bedre oversikt over hvilke temaer og artikler brukerne foretrekker, slik at stoffet kan skreddersys de tillitsvalgtes behov.

– Med de nye appene kan vi gjøre avisa interaktiv, slik at vi kan sende ut spørreundersøkelser og konkurranser som en del av e-avisa, sier informasjonssjef Tone Zander.

– Det blir også enklere for brukerne å nå oss med konkrete tilbakemeldinger og tips, samtidig som vi får et kraftig verktøy for å sende ut meldinger til alle brukere av appen.

Hun ser heller ikke bort fra at utgivelsestakten kan økes, for eksempel med spesielle e-avis-utgaver i forbindelse med landsmøtet eller andre arrangementer.

– Med hurtigere produksjonsprosess og bortfall av portoutgifter kan vi tillate oss flere og hyppigere utgaver enn med dagens papirformat.

Vinn vinn-situasjon

Dermed oppnår vi en «vinn-vinn»-effekt: Leserne får mer oppdatert og målrettet stoff og vi reduserer kostnadene betraktelig, slik at vi kan bruke pengene til det viktigste: Å tilby oppdatert, relevant og nyttig stoff.

For å installere appen søker du ganske enkelt på «OSS tillitsvalgte» i App Store eller Google Play - appen er gratis, og lastes enkelt ned.

Har du spørsmål om OSS Tillitsvalgte som e-avis? Ta kontakt med informasjonsavdelinga@fagforbundet.no