Lær mer om Fagforbundets klimaengasjement i ny TV-serie

Ny TV-serie om miljø, «Broen til framtiden», har går på NRK2 hver lørdag frem til konferansen med samme navn starter 9. mars.

mettenordnrk2

– Klimaløsningen må komme nedenfra, den må komme fra oss. Skal vi vente på den dagen markedet bestemmer seg for at fossilt er ute, da er det for sent, sier Fagforbundets leder Mette Nord, som er med i TV-serien.

Alle har behov for et levelig klima. Men alle har også behov for gode og trygge arbeidsplasser. Den årlige konferansen «Broen til framtiden» – et samarbeid mellom forskere og fagbevegelse, miljøorganisasjoner og kirken – er nå blitt TV-serie. De fire programmene vises på NRK2, og ligger også på NRK TV Kunnskapskanalen på nett og i NRK-appen.

Programmene tar for seg spørsmålet: Kan det skapes en troverdig visjon om en solidarisk grønn omstilling som får hele fagbevegelsen til å ville bygge et framtidsretta Norge?

Første episode kan du se på nett-TV. Neste episode vises på NRK 2 lørdag 17. februar kl. 18:00.

Meld deg på konferansen - den er gratis!

Broen til framtiden er opprinnelig navnet på en konferanse som holdes for femte gang 9. mars på Folkets Hus i Oslo, med ulike temaer og perspektiver innenfor miljø- og klimaarbeid. TV-serien inneholder blant annet klipp fra tidligere konferanser. Arrangementet er gratis og har plass til 600 deltagere. Følg lenken nedenfor for mer informasjon om TV-serien og påmelding til konferansen.

Påmelding til konferansen «Broen til framtiden» 9. mars 2018

Organisasjoner bak Broen til framtiden er Fagforbundet, Norsk tjenestemannslag (NTL), LO i Oslo, Naturvernforbundet, Framtiden i våre hender, Greenpeace, Den norske kirke, Concerned Scientists Norway, Natur og Ungdom, Besteforeldrenes klimaaksjon, Naturviterne og For Velferdsstaten.

Serien er produsert av Medieseksjonen og forskergruppa Journalistikk, klima og globalisering, ved OsloMet – storbyuniversitetet (tidligere Høgskolen i Oslo og Akershus). Blant deltakerne i programmet er Mette Nord, leder i Fagforbundet, Bente Aasjord, spesialrådgiver i Fagforbundet, Jan Olav Andersen, leder i EL og IT forbundet, Kjersti Barsok, nestleder i Norsk Tjenestemannslag og Ingeborg Midttømme, biskop i Møre og Romsdal. Programleder er Andreas Ytterstad, som har vært en nøkkelperson i «Broen»-samarbeidet siden den første konferansen i 2013.

broen20182